Kakaorännak ja sojapiim

Pühendasime ühe rahuliku pühapäeva õhtupooliku üksteisele ja tegime sõbrannadega väikse kakaorännaku. Läksime nö vaimsele rännakule, mille käigus puhastasime oma organismi ning jagasime emotsioone ja tundeid, mida läbi selle vabastava rännaku kogesime.

IMG_5016IMG_5022IMG_5023IMG_5059IMG_5074IMG_5090IMG_5097IMG_5115agtrhfg
Fotod: Kärt Petser

Kakao tarbeks tegin sojapiima ise, et tuleks puhtam ja täidlasem…

Vaja läheb vaid 100g kuivatatud sojaube ja suur hulk vett.
Kõigepealt leotasin sojaube üleöö külmas vees. Pesin nad korralikult läbi ning blenderdasin koos 3 tassi keedetud ja jahutatud veega ühtlaseks massiks. Asetasin suure poti kohale sõela ja marli, valasin kogu massi sinna ning pigistasin kõik vedeliku välja kuni jäi järgi vaid sojaubade tahke mass. Kuumutasin piima keemiseni. Jahutasin ning panin külma.

Juba täna õhtul on sul võimalik ise rännakul osaleda. Vaata lisainfot SIIT.

Videologi: Köögiimpro päev Viljandis

babuuljad.jpg

Video sellest, mida ja kus üks lihtne vegan Viljandis süüa saab.

Hommikusöök: puder (kodus)
I Vahepala: 2 apelsini (Rimi)
Lõunasöök: Vaga Mama – Baklažaan paprika ja sibulaga vürtsikas küüslaugukastmes, aurutatud Basmati riis
II Vahepala: Rohelise Maja kohvik – cappuccino sojapiimaga ja metspähkli-martsipani trühvel
III vahepala: naat (lossipark)
Õhtusöök: Riisirullid. Riisipaberite sisse rullisime: tomatit, redist, avokaadot, kurki, Pak Choi’d, hautatud porgandit ja šampinjone. Kastsime rulle sojakastme sisse. (Rimi+osavad näpud)

Muffinid vanaisale

Sel ajal kui vanaisa linna peal tiirutas, sobrasin mina köögikapid läbi ja küpsetasin seal leiduvatest komponentidest muffinid. Kuna mu vanaisa ei tohi palju suhkrut tarbida, siis välistasin selle komponendi. See-eest magustasid küpsetist banaanid ning vähesel määral õunamoosi sisse lisatud suhkur. Muffinid pääsesid ka kõiksugu õlidest, rasvadest.
DSC_0022
Banaani-kaeraklii muffinid
4 väiksemat või 2 suuremat küpset banaani
1/4 tassi Vanaisa õunamoosi (võib ka ühe väiksema püreestatud õunaga asendada)
3/4 tassi vett
1 1/4 tassi kapis leiduvate jahude segu
1 tass kaerakliid
1 tl soodat
1 tl kaneeli
tsipa kardemoni

Vajuta kahvliga banaanid puruks. Lisa õunamoos, vesi. Sega omavahel jahud, kliid, sooda ja maitseained. Lisa banaanisegu hulka. Soovi korral määri muffinivormid taimeõliga. Vala segu vormidesse ning küpseta eelsoojendatud ahjus 200 kraadi juures 20 minutit. Mul valmis sellest kogusest 16 muffinit.

DSC_0014

PS! Kaerakliid on jahu jahvatamise jääk. Klii on kõige tervislikum ja kiudainerikkam osa kaerast, sisaldab magneesiumi, fosforit, rauda, tsinki ja foolhapet, rohkesti rasvhappeid ning E-vitamiini. Kaerakliid aitavad vähendada vere kolesteroolisisaldust ja suhkruhaige insuliinivajadust. (http://www.60pluss.ee/2774282/vaga-levinud-ja-kasulik-kaer)